Tyvärr sluta inte sagan här, efterspelet blev till en missär.

Han tog ut det över bara över dig, det är ju så mycket bättre vah?
Du kanske fick slagen men hur blev det med barnen?


Det ska jag tala om för dig, jag vet vad jag talar om…
Jag har sett hur män bönföll på knän till sina kvinnor för att de skulle tas tillbaka,
”en sista chans” löd orden blandade med gråtet…
Kvinnorna i sin förvirring tog tillbaka dessa män som satte skräck i deras hem.
Jag kunde aldrig begripa mig på varför, varför hon alltid tog tillbaka honom.
Hon dolde sina blåmärken för allmänheten för att undvika konflikten…

Jag ber dig, fråga mig hur jag vet allt detta!
Fråga nu vad som hände när han kom hem för att uträtta…
Du ville ju veta, så fråga mig om han gjorde mig illa!

-          ”Gjorde han dig illa?”

Nej, inte så länge för jag rymde från min mors hem när jag var 13 år ung.
Jag saknade henne innerligt och gjorde hembesöket impulsivt när jag blev 16 år…
Fråga mig vad som hände den kvällen, fråga mig vilket helvete som brakade loss

-          ”vad hände den kvällen?”

Han var där. Full, som vanligt.
Men det var inte som förr, jag var äldre och inte rädd för honom längre.
Nej nej nej.
Jag sa ifrån för en gångs skull! Fick upprättelse för mig själv men framför allt för mor som fått utstå mycket.
Tyvärr sluta inte sagan här, efterspelet blev till en missär.

Idag kan vi titta tillbaka på vår historia för att lära och se.
Idag kan jag sätta ord på känslor som många inte vet finns.
Idag  kan vi gå med ryggen fri med hjälp av terapi
Idag kan vi stå på egna ben och leva ett sunt liv…
Men detta är vad vi gjort med livet.

Vad har du gjort med ditt liv, tänk efter, fundera och reflektera !?!



Kommentarer
Postat av: ....

ärligt talat så fatta jag ingenting av den här texten, mor?full?

2012-01-14 @ 18:33:49
Postat av: Anonym

det finns inget som blockerar tillit/kärlek mer än kontroll, misstänksamhet. En person vill ge kärlek självmant, när anden känner en slags frid "att kunna bara vara" inför sin partner som man sagt ja till. allt annat som kontroll, svartsjukedrama, egoism, kränskande handlingar, svordomar m.m ger anden och själen ångest och bedrövelse.

Du som person kan aldrig göra det själv. det kan bara jesus med sin kraft göra. vi är födda i adams- av mänsklig natur, dvs köttslig natur. gud måste omskära våra hjärtan för att vår ande ska handla i kärlek. av vår egen natur kan vi bara göra synd. ett äppelträd kan endast få äpplen som frukt och inte päron. vi i en syndig kropp kan endast göra synder, (talar om den döda människan som inte blivit andedöpt i kristus och gett upp sitt eget "liv" för herren") som paulus säger, det jag vill, det gör jag inte, men det som jag inte vill, det gör jag. vandra i anden och då skall du inte göra vad köttet begär. och be gud uppenbara det synder/villfarelser du har som du själv inte ser så du kan ropa och be om en förvandling, att den död som härskar skall ersättas med jesus godhet. jag ber varje morgon att jag skall få lära känna gud lite mer varje dag och låta mitt inre dö bort och låta hans liv få ta sin boning i min ande. Men nus tår vi rättfärdiga i kristus som paulus skriver i breven. i kristus är vi det. inte av oss själva. vi kan inte åstadkomma något gott. det vi gör när vi vandrar med jesus är att vi låter vår ande inspirera oss genom kristus till att handla goda gärningar. vill tipsa om underbara lovsånger, albumet hjärtats lovsång är helt fantastiskt. om du har spotify kan du skriva gemenskap så får du en massa sånger om vår herre jesus kristus.

hoppas min herre kunde ge något ord för er som läser. mig skall ingen ära. god bless.

2012-01-19 @ 19:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0