Jag vill ha tillbaka mitt gamla liv...

Jag vill inte att folk ska tro att jag är en tjuv som går runt med kofot och kniv hela dagen lång…

Jag vill inte att den som precis ska passera mig går över gatan för att slippa mig…

 

 

Jag vill inte längre vara ett hot för människor eller bli tagen som en idiot…

Jag vill bli tagen som en vanlig människa, där jag har grundlagen klar för mig ” behandla andra som jag själv vill bli behandlad”.

 

Jag vill inte att pappor och mammor ska peka på mig och berätta till sina barn att de ska akta sig för onda mig…

Nej jag vill tvärtom, jag vill att både vuxna och barn ska säga ”titta på goda han”

 

Jag vill sluta känna mig tom, och sluta ha bråttom så fort någon tittar på mig…

 

Jag vill ha tillbaka mitt gamla liv, där det var innehållsrikt både i kärlek och trygghet…

Jag vill ha tillbaka mitt hem, och hela min släkt…

 

Jag somnar nätterna med tårar i ögonen, om förhoppningen att jag ska vakna nästa morgon och allt detta är sant,

där min dröm slagit in och jag blir väckt av min egna familj…

 

 

Jag vill av hela mitt hjärta att min mor och far ska finna varandra som förr,

och att de kan hålla sams inför sina barn … det hade gjort mig otroligt glad…

 

 

Jag vill vakna upp på min säng och sluta hamna i situationer där jag får låna någon annans hem.

jag vill börja om egentligen från dag ett, där skolan skall vara prioritet nr 1…

 

 

Jag vill säga förlåt till alla människor där sår har uppstått för att jag varit brutal och respektlös…

Förlåt, förlåt till er som läser detta och förlåt till er som ej läst mitt rätta…

 

 

Min storebror, jag vet att du gjort allt i din makt för att jag ska sluta gå denna krokiga väg…

Jag vet att du vill mitt bästa, men tvärtom, jag har varit den värsta…

 

Min lillebror, jag önskar att du inte såg mig som en förebild, för det enda jag gjort är att snacka skit och visat på ett fel liv…

Mamma, jag vet att jag gjort bort dig och givit dig massor med huvudvärk… Jag önskar verkligen att du kunde känna stolthet över din son, men jag har mig själv att skylla efter all den fylla…

 

Jag önskar att vi kunde bli en familj igen där vi kunde åka på en liten tripp eller en enkel picknick…

Jag önskar att jag slutade skämmas varje gång jag hör mitt namn…

 

Och jag önskade att jag slutade va orolig så fort det ringde på min lur och det var skyddat nr…

 

Jag har ofta undrat vart allt gick snett, och många svar har jag sett…

 

Men jag kan inte sätta finger på vart leken började, men till er alla där ute vill jag säga:

Ni har inte sett mitt rätta jag, jag är godhjärtad men jag behöver hamna i rätt sammanhang...

Jag vill att detta ska ta slut, men vet inte vart första steget är, kanske är det att ge upp allt och lämna in sig själv för att kunna få ett normalt liv tillslut …


Kommentarer
Postat av: Seide b.

Så fint skrivet! Det kändes som att jag läste en nära väns tankar, fast i framtiden. Dock önska jag att hon tänkte redan nu så! men du träffa mig rakt i hjärtat, fortsätt med skrivandet! finns många som kan relatera till det du skriver :)

2012-02-12 @ 09:04:59
Postat av: Jenny

Din blogg är riktigt fin och bra!

beundrar dig väldigt mycket du är en grym förebild!

2012-02-27 @ 11:48:07
URL: http://jennylahdo.blogg.se/
Postat av: Smedra

Jag ska be till Gud att han ska uppfylla dina drömmar och din mål i livet. Du behöver inte vara orolig han ser dig och bryr sig om dig, så länge du följer hans väg behöver du ingen annan som säger vad du ska göra! Jag beundrar dig och älskar att du vågar stå för det du tycker! Det är så han vill att vi ska vara. Gud välsigna dig!

2012-03-03 @ 00:58:00
Postat av: Smedra

Jag ska be till Gud att han ska uppfylla dina drömmar och din mål i livet. Du behöver inte vara orolig han ser dig och bryr sig om dig, så länge du följer hans väg behöver du ingen annan som säger vad du ska göra! Jag beundrar dig och älskar att du vågar stå för det du tycker! Det är så han vill att vi ska vara. Gud välsigna dig!

2012-03-03 @ 01:00:13
Postat av: Sara

Jag känner inte dig men efter att ha läst inlägget så kan jag känna en koppling. Visst gör alla något fel ibland men det viktigaste är att man i slutändan har förtsått sitt misstag och är villig att göra något åt saken. Jag tycker att det är starkt av dig att skriva detta! Du fick mig att tänka på livet ur en annan synvinkel.



Glöm inte att Gud finns när vi behöver tröst och kärlek, och även då vi inte behöver något. Han finns där för oss i både gott och ont.



Ha det bäst!

2012-05-04 @ 21:54:56
Postat av: Ruza

Försök att inte tänka på det förflutna, alla vi har gjort fel och såå många fel här i livet.. och vi lär oss läxor var dag. Det viktigaste är att blicka framåt och lägga allt i Guds händer och be han om vägledning och att be om hans vilja i allt, att han må ge oss det han vill och att vi med hans hjälp må bära allt gud vill. Att vi uppskattar det lilla för att kunna uppskatta det stora. Gud är med dig charbel och var stark i gud, tänk på detta underbara att guds svaghet är starkare än våran styrka, då inser man att med Gud går allt.

2012-08-10 @ 15:53:23
Postat av: Johanna Drusian

<3

2012-12-03 @ 18:13:50
URL: http://mirakeltjejen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Var inte för hård mot dig själv! Alla människor gör misstag och fel. Det viktigaste är inte hur många gånger man faller utan att man reser sig upp igen. Såg en kommentar av dig på vår blogg. Mejla gärna om du behöver någon att prata med mail finns på vår profil. All kraft och styrka till dig! Hoppas du mår bättre idag.

2014-02-28 @ 17:48:37
URL: http://eexit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0