Även livet har sin gång . . .

Våra liv ser annorlunda ut, och även det har sin gång!
Vi är från olika platser av värld, där vi uppfostras utifrån den kultur som råder.

Är det inte då normalt att vi är så olika trots vår likhet som människa?
Du formas utifrån dem människor som finns i din omgivning,
och du så småningom lär ut din formgivning.

Du präglas av det som varit i din barndom, utan att din kan minnas det,
blev dina behov uppfyllda då du behövde bli mätt och bekräftad ?

Så är det för oss alla, tyvärr kan vi inte spola tillbaka bandet och se till det som varit.
Kanske bra för många av oss, men för vissa hade det givit så många svar på alla dem frågor man har.

Men även om du och jag växter upp i samma trakt med samma kultur och samma förutsättningar så kan vi ej förutsätta att våra liv ser likadana ut.

Varje liv är unik i sig, och varje människa har sin egna lilla grej.
Sitt eget sätt att ta in saker och ting, sitt eget sätt att uttrycka sitt levnadssätt i tankar och känslor.

Vi kan vara från samma hem, med samma kött och samma blod men ändå så olik utan logik

Det kan finnas situationer som uppstår då du tittar på mig där du inte alls känner igen mig,
Du tänker ”vem är denna skapelse och vad gör denne i mitt liv”

På samma sätt kan din medmänniska tänka om dig och det kanske är det som sammanlänkar er två.
Så lika men ändå olika, så olika men ändå så lika…

Mitt och ditt liv kan ha börjat samtidigt men med det garnteras att livet tar slut samtidigt…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0