Är det värt att leva så?

Man kan vara framgångsrik och ha massa fiender, eller misslyckad med massa vänner. Detta är ett val man gör.


Man kan vara snygg och alla brudar efter sig springer för stunden, eller ganska ful men har någon kär som alltid finns där.


Man kan klä sig och anpassa sig för att passa in i innegänget, bli bjuden på den bästa festen eller så är man en vanlig som inte följer strömmen och alla ideal som vi människor skapat för vår tillfredställning.


Ingen framgång i hela världen kan ge en människa den lycka och trygghet som en riktig vän kan ge.


Inte alla fina tjejer och killar vill sitta vid din sida när du behöver någon kär här!


Inga kläder i hela världen kan trösta ditt inre när du är som mest ensam och behöver en axel att gråta på.


Och tro mig min vän, till och med den bästa festen har sitt slut. När morgondagen kommer, ställ dig frågan, var det värt att satsa allt jag hade på en ynka fest som idag inte gav mig någonting förutom sår som består.


Jag kan då och då ställa mig själv denna fråga, var det värt att slita för allt detta, denna värld ger mig ingen frukt, endast öken i mitt inre för det är inget som består av alla de ting man kan få, just av vår värld som är fylld med lusta och begär.


Frågan till dig, ditt sätt att leva och det du centrerar mest, ger det dig det du önskar och förtjänar el görs allt förgäves?

 

 


Kommentarer
Postat av: A.A

Tung text broder, väldtigt tankeväckande!

2010-03-09 @ 10:35:12
Postat av: Diana

Håller med dig min vän. Du skriver om viktiga saker måste jag medge:)

2010-04-29 @ 13:26:34
Postat av: Sam

Very nice, jag gillar den 7e delen jättemycket!

2010-05-27 @ 08:19:58
URL: http://samspassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0