Igår var jag i Södertälje...

Igår var jag i Södertälje och delade ordet på Fotbollsgemenskapen och jag måste säga att jag blev berörd.
Tony ”Montana Theman” Garib gör ett fantastiskt arbete med ungdomarna i Tälje måste jag säga.
Sjukt många talanger men synd att alla inte tar tillvara på vad Gud har givit dem i gåvor, men sjukt va gulliga tonårskillar kan vara. Tack för att jag fick komma o dela Guds ord Grabbar och under samma minipredikan kom jag på följande fras. ”Du som har ett kors runt halsen, se till att ge Gud chansen”. Och det på ett ärligt och sant sätt. För det spelar ingen roll hur länge korset hänger där om du ej brukar det Gud har gett dig.
En andra chans och ett evigt liv.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0