Förlåt mig....

 

Förlåt mig, förlåt mig Gud för att jag varit en idiot.

Förlåt mig Gud för att jag missbrukat din livbåt.

Förlåt mig för att jag tittat bakåt istället för att fokusera framåt.


Gud du gav mig ett anbud att få vara mitt ombud, men vad har gjorts med detta löfte,  Herregud!!!

Jag kände mig stark när livet lekte, jag var inte rädd för det okände utan jag trodde jag klarade av all sorts elände.


Förlåt mig för det, förlåt mig för att jag gått min egen väg.

Förlåt mig för att jag trott att allt ska gå som smort.

Förlåt mig för att jag ibland varit högmodig, det är mitt tillstånd som varit kallblodig.

Jag trodde det räckte med att ha ett kors runt halsen och därav fortsätta dansa den valsen.


Förlåt mig för att jag glömt bort dig, jag vet det var dumt och det känns helt tomt!

Förlåt mig för att jag dig tagit förgivet min Gud, och detta är skrivet när jag haft ångest som mest.

Förlåt mig för de onda tankar jag haft, det känns som en skräckpropaganda


Detta är skrivet under en tid av strid, där motivet är att nå en inre frid.

Dessa förlåt min Gud, dem vill jag skrika mig hes på och det helst idag.

Detta är akut för jag vill ha ett rättvist domslut när min dag är inne.


Mitt beslut borde vara att jag är hes av mina förlåt för att kunna friges.

Helst idag, och som sämst imorgon! Förlåt mig Gud…

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är inte ensam

2010-07-21 @ 23:55:17
Postat av: Anonym

Fint skrivet...

2012-01-06 @ 20:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0