Påtaglig kärlek...

Älska varan vänner och syskon, livet är en gåva som vi måste värna om..

Vi har inte alltid det vi har just nu och det vi har just nu är något som kanske är bra i jämförelse med vad som kan hända och vad som kunde vara.

Njut av varandras personligheter trots osämja och småstrider, ibland händer det saker som är av bagateller men vi gör dem ändå till stora ting

Njut av varje ögonblick som gör dig glad och lycklig istället, för när denna känsla tas förgivet så kanske den aldrig kommer tillbaks. Älska de goda relationer som ni har och uppskatta det som gives till er.

Man tänker inte på all kärlek som egentligen finns runt om kring oss eftersom man tar det som en självklarhet. En självklarhet att man får samtal eller sms där frågan är: Hur mår du eller vad gör du?

Du är lyckligt lottad som får så enkla bevis på att du är älskad, det finns så många i vår närhet som aldrig känner sig varken älskade eller sedda någon gång i deras liv.

 Vad kan då våran uppgift att vara, enklare än att visa lite hjärta kan det inte.

Inget dramatiskt eller överdrivenhet utan det enkla som en människa känner att ”oj någon såg mig nu” i ett hej, hur mår du fras eller i en kram!

Lilla jag kan inte förändra världen men jag kan förändra världen som är runt om kring mig och om lilla jag gör min omvärld till lite bättre och lite positivare fatta hur stor del min och din omvärld skulle bli i godhet om vi gick samman.

När du lever ditt liv på ett sätt som är av kärlek påtagligt så syns det på flera mils hål, to mig. Som jag alltid säger, en medmänniska glömmer oftast bort det du säger men kommer alltid ihåg hur du lever och hur ditt levnadssätt är...


Kommentarer
Postat av: Malek

Tack för denna härliga väckarklocka chagge. Uppskattas verkligen!



Keep it up. puss o kram (:

2009-09-07 @ 02:30:26
Postat av: leila khanu

fint skrivet charbel

2009-09-14 @ 16:07:50
Postat av: D

Härlig och lärorik text, Tack!

Good job.. fortsätt så och skriv mer ofta :)



Take care!

2009-09-23 @ 01:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0