Snacka om pinsamt

När jag var i Jerusalem i somras blev vi som drägg hehe.

Det fanns inget som hette pinsamhet gentemot dem vi mötte eftersom de lär aldrig se oss.

En av dagarna besökte vi Tel Aviv, sjukt vilken stad.

 

Efter att ha varit på stranden och sett många av dem jag åkt med blivit röda som räkor drog vi till McDonald’s. Väl där uppe så satte vi på lite syriansk folkdans musik, destruktiva som vi var så började vi dansa lite smått.
Folk som gick förbi tittade på oss, skaka på huvudet och sedan log de innan de gick in till restaurangen.
Precis vid fönstret satt det ett grabb gäng som jag vinkade ut men de vinkade in mig.
Jag gick in o börja prata engelska med dem men de fatta inget, efter någon sekund märkte jag att hela gänget va döva och då genast börjad jag köra med arabiskt teckenspråk. Fråga inte hur det gick men jag visade tydligt att vi ville att de skulle med ut o dansa. Efter några minuters gestikulation följde minst en av grabbarna med.

Han visade med händerna att han inte visste o dum som jag är så peka jag på örat, jag menade att han skulle känna rytmen och därefter dansa till musiken.
Då visade han att han inte kunde höra, och jag skämdes för att jag försatte honom i en dum situation.
Men cool som killen var började han dansa och alla vi klappade händer, sedan kom någon mer och slöt upp till hans dans från hans gäng. Jag ville ha med hela deras gäng så jag började knacka på fönstret. ”Knack, knack”. Inte en rörelse av grabbarna, jag började slå mot fönstret lite hårdare men ingen verkade bry sig.
Sen tillslut tittade en av killarna bakåt och fick se mig knacka på fönstret, då peka han ännu en gång på sitt öra.

Snacka om att jag skämdes ännu en gång o kände mig dummare än någonsin.

 

Denna händelse kommer jag ha med mig, när jag mår lite dåligt så har jag någonting roligt att tänka tillbaks på. Det var pinsamt för stunden men väldigt tillfredställande nu när man kan skratta åt det. Ibland så sker det grejer där man bara vill gräva ner sig för det är så pinsamt men så småningom blir det till en fröjd för sig själv, speciellt när man kan dela med sig och bjuda på sig själv.
Tänk på något pinsamt som blev roligt och skriv ner det på kommentarer vet ja :)
CG


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej



Du undrade hur man lade upp en besöksräknare.

Jag använder mig av en tjänst från susnet.

Skapa ett konto och lägg sedan in koden på din blogg/sida.

Susnet hittar du här: http://susnet.se/tjanster/

2009-11-18 @ 10:58:55
URL: http://www.franmolnen.blogspot.com
Postat av: bella

dem var döva och ändå hade de bättre rytm än oss ;)

2009-11-18 @ 13:18:54
URL: http://izabeella.blogg.se/
Postat av: t a k a i ♥

svar:

awh, tack! :D

klart jag kan, men jag tar lite betalt för det :>

lägg till mig på msn (som är samma som min mail) så kan vi prata mer där :>

2009-11-18 @ 16:54:00
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: Anonym

det enda drägget var du =P

2009-11-18 @ 17:15:36
Postat av: huli

hahaha.... vem var de som starta upp dansen ?? för jag vet bara att de va SÅå pinsamt mitt i en främmande stad o dansa RAX iaf! hmm glömde du bort mannen från tyskland som va me oss den dagen som han skrek på oss alla med hans höga röst som ville få mej att sjunka under jorden... hahaha idag kan man bara skratta åt det men den stunden hade jag önskat att bussen hade åkt ifrån honom så han blev kvar där ensam för en hel dag! thihi =)

Har så många sköna minnen.. men allt för många för att berätta dem hehe :S

2009-11-18 @ 20:11:05
Postat av: beciell - Din nya favoritbloggerska ;)

Hejsan!! Du gillade mitt inlägg där jag tipsade om hur man kunde få fler läsare.. Nu har jag gjort ett nytt bloggtipsinlägg, där jag skriver om hur du kan lära känna dina besökare bättre och därmed vet vad som uppskattas i din blogg m.m, på så vis har man ju lite översikt på vad som drar folk osv, och kan därför tänka lite på det när man bloggar.. Fast främst bloggar man väl för sig själv, men det är ett väldigt bra o intressant tips som jag skulle vilja rekommendera =)

2009-11-19 @ 18:07:11
URL: http://beciell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0