Ögat, kroppens själ!

 Det sägs att ögat är kroppens själ, kroppens spegel.
Är man glad strålar glädje, är man dyster ja då präglar sorgen ens blick totalt.


Blir man chockad syns det direkt, då inte bara med ögat utan även med hala kroppen.

Men det är ändå ögat som betraktar och det tror jag att alla är överens om men ögat bör även betraktas.


Titta djupt in i en närståendes ögon o möt dess blick,

av blicken du märker att denne tänker.   

 Ögat talar

Om du inte är syns som få är, bör du då ställa frågan käre barn vad är det som hänt?

 

Om vi känner varandra ja då kan vi även läsa av varandra.

Kanske inte sätta finger på hur vi egentligen har det men ändå hur livet är i dess stund, om det är upp eller ner.

 

Börja gör som vi borde, möt blicken och ställfrågan och använd lyhördheten.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

nice blogg du har (: kolla gärna in min och lägg en kommentar (L)

2009-11-23 @ 12:48:50
URL: http://paulinecristiano.blogg.se/
Postat av: t a k a i ♥

EWWW VILKEN ÄCKLIG BILD :<



svar:

förra kursen var jag HELT lost i D: fattade INGENTING :<

2009-11-23 @ 16:23:16
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bilden har ju ett budskap... "ögat talar" ;)

2009-11-24 @ 00:19:21
Postat av: Charbel

Skönaste bilden juh:) ett talande öga hehe.

Tack, du har själv en go blogg :)

2009-11-24 @ 03:52:32
Postat av: Anonym

haha, men jag köpte ju inte förstår du väl :D

haha , jag e från sverige :D

2009-11-24 @ 14:04:22
URL: http://paulinecristiano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0