Nya tider, Nya stider

Nya tider, nya strider.

 

Dagen den kommer, och den har med sig sitt innehåll.

Så småningom går dagen och natten den kommer därtill.

Innan natten blir till morgon så har den också med sig sitt innehåll.

Dagarna de går som nätterna når.

 

Tiden den for som om vinden satt den högsta hastigheten i dess spår.

Men med mycket tid kommer ännu mer innehåll,

Ju mer innehåll desto mer slit.

 

Med nya tider kommer det alltid nya strider.

Tar jag mig an en strid där jag går segrande ifrån den så finns det alltid faror runt hörnet.

Varje ny tid har sin egen historia i mitt liv som präglar mig och mitt tankesätt,

exakt samma sak är det med varje ny strid som dyker upp.

 

Striden i sig gör mig för stunden oerhört svag men oj oj oj vad stark jag blir när jag fått distans till massakern. Varje strid i sig lär mig, inte direkt utan när processen är över.

 

Du har säkert också hört att det som inte dödar dig, det lär dig, det stärker dig.

Jag måste instämma med denna långsiktiga klyscha för efter varje grop och strid som jag orkat med så har jag en historia jag kan titta tillbaks på.

 

Se ner i gropen när du står på stadig mark ach vilken känsla det är att känna denna makt.

Denna makt som endast du kan skapa och kapa.

 

 Nya tider,, nya strider


Kommentarer
Postat av: Sandra

Tror att alla kan känna så ibland, men det viktiga ä precis som du skrivit i detta inlägg är att man måste reflektera och ta lärdom av allt man varit med om. Jag gillar att du skriver om detta och kan leda till att fler tar lärdom av detta.



Hmm får jag bestämma ämne hehe, va söt du e... Varför inte skriva om hur man tar dig ur gropen? Annars fortsätt som du gör fär du e grym!

2009-11-17 @ 11:45:44
URL: http://sandrags.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad tycker du om homosexualitet?

Svara gärna på frågan i min blogg :)

2009-11-17 @ 12:14:51
URL: http://crazygirlhanna.blogg.se/
Postat av: takai

sötnosen! ^__^ <3



ska vi följa varandra på bloglovin? :>

2009-11-17 @ 14:31:10
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: Ibbe

Mäktiga texter du skapar charbel.. Du blir bara bättre o bättre på att förmedla i form av texter!! Love u!

2009-11-17 @ 15:43:49
Postat av: beciell - Din nya favoritbloggerska ;)

Ja, det är lätt att göra, tycker jag åtminstone.. att bli medlem dvs, går ju rätt fort.. och det generar fkt en del nya besökare.. =) men viktigast är ju att ha en bra blogg framför att vara medlem lite här o var.. men båda två hjälper =)

2009-11-17 @ 15:59:07
URL: http://beciell.blogg.se/
Postat av: shaho

hej ja tyker du ska börja skriva fö typ auf.nu så att fler kan läsa dina texter!!!

2009-11-17 @ 16:05:05
Postat av: Charbel

Hej, hm jag känner ingen på auf.nu men gör du det eller? Hehe, okej får väl jobba på min blogg då! tack för tipsen som sagt

2009-11-17 @ 16:14:32
URL: http://charbel.blogg.se/
Postat av: bella

fint skrivet charbel =)

2009-11-17 @ 16:25:57
URL: http://izabeella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0