Främling för en dag...

Var är en förväntan i ett möte med en främling? 

En främling som man inte alls delar någonting med, varken intresse, grunder eller livsstil. 
När första ögonblicket sker  påbörjar man en upptäcktsresa.

Först till det yttre genom att ögonen möts och försiktigt börjar en observation av små saker hos främlingen. 
Vad är det som gör så att mitt inre vill ta in en människa och avstå från att släppa in en annan människa?

Vad är de avgörande dragen eller det ögat fröjdas utav som låter mitt inre vilja ha den ena främlingen men inte den andra?

Vi människor fascineras av en medmänniska som antingen är oss lik eller en som är skiljaktig oss.
Man lockas till det som man är väldigt bekant med eller det som man känner att detta är ett farligt område.

Farliga områden kan låta lite destruktivt men inte i detta sammanhang för det vi inte har erfarenhet utav kan vi inte förklara genom våra känslor och intryck.

Dig har jag aldrig erfarit, och dig har inte kommit tillkänna förens våra blickar mötes vid men spelar det någon roll för mina känslor och mina intryck?

När en människa är sig själv, inte för sin egen skull utan för sin omgivnings skull är något som berör.

När en människa öppnar sig och visar sig svag trots sin styrka är stunder som får en annan medmänniska att smälta.

Samtidigt som väldigt mycket händer i livet så finns ändå ett fokus, ett fokus på vänlighet och godhet.
Återigen inte av själviskhet utan för dem människor som finns runt omkring en.

En sådan främling berör och uppmuntrar, en sådan människa är eftrsträvande av många och en sådan medmänniska är allt man önskar sig ha vid sin sida.

Just du är denna främling jag talar om, du är denna människa som berör och tro mig du är en sådan människa som man önskar ha vid sin sida under livets resa ........


Kommentarer
Postat av: MilanoBoy

Mycket fint skrivet! Förbättras varenda dag som gåår!

2009-07-13 @ 20:58:28
Postat av: huli

Tuuung är duu C.G!! begåvad och klok är en som tänker som du gör.. stooor kram till dej / huli :)

2009-07-13 @ 21:17:43
Postat av: gia

http://www.woopa.se/signup.php?ref=mammagia



bli medlem på den här sidan tjäna gratis pengar ;)

2009-07-16 @ 01:31:19
URL: http://mammagia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0