Månadens film: Fireproof

Månadens film: Fireproof!!

Månadens film: Fireproof



Jag satt och fika för en vecka sedan med min älskade kusin Hicham/Christos.
Han varierar på namnet beroende på vem som står framför honom, bland släktingar och arabhuven så heter han Hicham men så fort det är en svensk eller någon höjdare så heter han plötsligt Christos hehe .
Nog om hans namn, men han berättade om en film som hette Fireproof när vi fikade på Heron City.
Min första tanke var äh det handlar säkert om massa bränder och action så den är inte alls intressant.
Men jag ”fixade” filmen i alla fall och wow vad berörd jag blev.
Några tårar släppte jag och fick en slags empati känsla med killen i filmen men framförallt fick jag förståelse för hur vi människor har olika förväntningar. Och när min förväntan inte uppfylls föder min förväntan fördomar.
Och fördomar föder en frustration för man förstår inte sammanhanget eller sin medmänniska.
Denna film tycker jag är verkligen sevärd. Speciellt till om man har en partner och det oavsett hur bra eller dålig er relation är.

Jag säger bara Fireproof :)

 


Kommentarer
Postat av: suryoye

väldigt bra film, har sett den tidigare=)

2009-12-07 @ 13:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0