Hur gick det då??

Hej, Charbél här. Observera stavningen, é är mycket viktigt. Det är lite för att det ska låta franskt hehe.
Det var när jag va i Jerusalem som några drev med mig om min sköna mustage jag hade sparat och eftersom jag såg ut som en fransman så döpte dem om mig till en fransk betoning på mitt namn.
Aja detta blev en lång storry på en liten grej.
Neeeej jag har inte öppnat någon bok typ och orsaken är att jag har blivit sjuk. Får hoppas på att lärarna har förståelse hehe annars får jag väll sätta på min charm och blinka lite med ögonen ;)

Någonting som jag däremot har gjort mycket dessa tider är att titta film. Många idrottsfilmer och det kanske för att få tillbaka suget på fotboll, när man blir gammal och gubbig så pallar man inte spela lika mycket.
Jag måste medge att det ger effekt, det är så härligt att se någon som hade alla odds emot sig lyckas och förändra sin omgivning.  Den film jag tänker mest på i detta sammanhang är The Express.
En grym film som alla killar bör se, ni tjejer kan oxå kolla men då ska ni va idrottsintresserade annars neeeej tack:p.
Jag har lärt mig av denna film att det spelar ingen roll hur mörkt det ser ut eller vem dina motståndare är, brinner du för din grej så är det möjligt. Med den inställningen kan jag komma långt, men sedan så kopplar jag även in Gud i det hela. För jag kan endast göra mitt bästa och det möjliga, sedan tar Gud efter och gör det omöjliga och det vi människor inte räknar med. Fatta vilket fusk det är att jag använder Jesus i allt, men grejen är att alla vi kan "fuska" allt handlar bara om att säga Ja till Herren. Det handlar inte om att lyckas i allt och ha framgång hela tiden, utan min tro handlar om att jag vet att jag känner mig älskad oavsett hur jag mår och vart jag står.
Hur gör du??

                                   

Kommentarer
Postat av: -M-

Jag tänker på samma sätt. Jag hittar min styrka och motivation i Gud. Jag vet att Han är med mig, när jag mår som bäst och när jag mår som sämst. Jag finner ro hos Honom just för att jag vet att allt är möjligt om jag förlitar mig på Honom. Man måste våga tro för att våga må bra, för att våga ta ett steg ut i livet och inte frukta för morgondagen.

2009-12-14 @ 13:44:04
Postat av: Sandra

Krya på dig hoppas även det går bra i skolan!



Tro på dig själv så går även plugget bra ska du se!!!



Hehe får man se en bild på dig med mustachen hehe?

2009-12-14 @ 23:13:47
URL: http://sandrags.blogg.se/
Postat av: charbel

M du har en härlig och rätt inställning, men tänker man inte så direkt så blir det lätt att man tappar hoppet i att Gud faktiskt kan hjälpa och bygga upp. Det har jag problem med, att om jag låter någonting gå så tar det tid att ordna upp sen. Men i de flesta fallen tar jag tag i det diiirekt o då blir det bättre.

Sandra, jag ska kolla om jag har någon bild hehe, min dator paja så jag måste be mina Jerusalem änglar som tog massa bilder på mig skicka dem ännu en gång.

2009-12-15 @ 01:04:04
URL: http://charbel.blogg.se/
Postat av: Anonym

bästa fimen

2010-03-04 @ 14:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0