En tid av plugg

Då har denna sista helg äntligen kommit,
Finns så mycket man vill göra men man måste prioritera.

Första gången jag väljer bort fotboll på detta sätt.
Vad som finns på schemat är studierna.

När man skjuter upp allt till sista stund blir det massa som skall fixas på en och samma gång.
Ruten bok i Gamla Testamentet skall studeras, ord för ord. Någon som är bra på det får gärna hjälpa till :)

Grejen är att man tror sig ha lärt sig en läxa varje gång man skjuter upp saker och ting men detta fenomen verkar alltid uppstå igen. Snacka om att det behövs disciplin i stora mängder.

Men frågan är varför man ej gör sitt arbete på direkten när man ändå blir illa tvungen att ta tag i det så småningom. Skärpning nu Charbel (och du inte är discplinerad).
Plugg hela helgen, eller försök till plugg hela helgen :)


Kommentarer
Postat av: A & J

Vad läser du för något? Vilket program?

2009-12-13 @ 00:18:00
URL: http://kristendom.blogg.se/
Postat av: A & J

Haha mini kvinnor.

Vi pluggar ingenting just nu. Vi har båda precis avklarat Historia kursen och ska nästa termin börja på lärarprogrammet, religion och språk.

:)

2009-12-13 @ 12:35:30
URL: http://kristendom.blogg.se/
Postat av: Josef

Tjena Charbel! Vet du, jag skrev min C-uppsats om Rutsbok. Jag jämförde den hebreiska grundtexten med en arameiska översättning för att se hur man har återgett verben och andra ordklasser i alla kapitel. Jag har även gjort en översättning utifrån arameiskan. Om du tror att den kan vara dig till glädje så kan du få låna den.



/ Josef

2009-12-16 @ 13:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0