Var har jag hållt hus?

Hej kära bloggsida.
Det var länge sedan vi hördes vid men jag har varit upptagen serröö..
Som jag ofta brukar säga så har allt ett skäl, ett skäl till varför saker och ting är som det är. Man kanske inte märker det direkt eftersom vi enbart tittar på vad vi ser framför oss, men frågan är om vi orkar titta bortom det skal och de fasader som visas upp?

Jag tror att vi människor är för bekväma för att stanna upp o verkligen titta djupt i en annan människas inre. Vi kan fråga våra medmänniskor om det är bra med dem, men vad gör vi när svaret blir " nej det är inte bra". Det är inte ofta man reagerar ens för att det är inte det svaret man vill ha utan det är denna vänliga fras som av plikt sägs. Nog om detta, jag kanske får skriva en text om just detta ämne någon dag.

 Jag var orolig över om jag skulle få någe gnutta andlighet under denna sommar. Men oj vad mycket jag fått av andlighet, tre kristna läger på ca tre veckor. Du som har kallat mig Abuna, nu har du ändå lite skäl till att göra det : ). Jag har fått möjligheten att åka till städernas stad, den heliga staden, en stad som har allt man kan tänka sig och där flera världar möts. Självklart talar jag om Jerusalem, det är den bästa resan jag gjort. När jag fick frågan om vad som var bäst på resan hade jag tyvärr inget svar att ge eftersom jag inte kan plocka ur något ur sitt sammanhang som är så mäktigt. Men jag var vid klagomuren och det var väldigt intressant, jag fick se hur Judar tillber sin Gud. Först kände jag fruktan pga. de blickar man fick eftersom de såg direkt att jag inte var jude men sedan tyckte jag att det var en mäktig känsla att se detta fenomen.
Det som berörde mest var, den sten Jesus lades på efter korsfästelsen.
När man kommer in till en kyrka som heter Uppståndelse kyrkan så finns den stenen bevarad precis vid ingången. Människor från hela världen kommer dit och slänger sig   över den för att tillbe Herren. Från stenen kommer det helig olja och en oerhört välluktande doft som ger en härlig stimulans för det inre.
Men det bästa är ändå att en dröm gått i uppfyllelse. För ca 8 år sedan så bestämde jag mig för att jag ville åka till Jerusalem, jag fick frågan vart i världen jag skulle vilja åka till och då blev det Jerusalem. Jag ångra mig inte trots allt som hände där i negativ bemärkelse. Det som inte dödar mig, det lär mig, det stärker mig. Till dig som inte varit i Jerusalem, du har gått miste om någonting mäktigt.



Nog om allt detta nu, jag har haft en underbar obetald semester som jag inte kommer att glömma i första taget. Höstterminen är redan igång och massa fotboll finns på schemat. Ska försöka njuta av dessa tider och även det har sina skäl. Vi människor glömmer ofta bort det vi har och strävar efter det andra har för vi ser inte blir för bekväma med det som finns runt omkring oss. Skärpning nu vaaahh!! Ta vara på det du har för det finns människor som skulle göra allt för att få en liten del av ditt liv.

///CG




 


Kommentarer
Postat av: -_-

orka sno mina ord haha..

2009-08-11 @ 13:26:14
Postat av: ANNA

charbel...blogg...hhmmmmm =)

2009-08-11 @ 13:34:30
Postat av: Lexi

Hej! Hehehe tack, jag är faktiskt inte sååå nöjd med den men den duger.



Exakt hur jag har gjort minns jag inte men du kan gå in på http://designadinblogg.se/och där får man hjälp med precis ALLT. Häftig sida faktiskt, så testa den.



När du går in så finns det en massa kolumner och länkar. Till vänster så ser du ytterligare en massa länkar där d står grunder, bilder, text och typsnitt m.m. Där kan du klicka och se.



OM du ff tycker det är svårt så säg bara till=)

2009-08-11 @ 14:54:26
URL: http://alexxxi.blogg.se/
Postat av: Andrea

charbel, vännen! det ska bli så kul att träffa dig igen efter den alltför långa sommaren... var har du varit hela mitt liv!? du måste berätta allt om jerusalem sen! KRAM

2009-08-14 @ 15:52:16
URL: http://litendelavmig.blogspot.com
Postat av: huli

Jaaaviiiist... en mäktig resa, som varje ungdom bör uppleva... Charbel vi var bara en grupp som aldrig kommer vara en annan lik, den va unik! Hoppas du känner likadant.. kraaam my friend :)

2009-10-23 @ 18:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0