Hand i hand under livets gång

Och dagen är början med en känsla av hopp,
jag märker inte det själv men jag tittar på allt med ömhet…


En känsla av beundran har skapats i mig,
men jag kan inte sätta ord på dess början...


En doft som etsats fast i min hinna,
jag gör allt för att denna skapelse finna…


”Var är du och hur länge ska jag leta min lena och fina”,
ja det är frågor som far runt i min hjärnhinna…


Ibland hör jag dina viskningar om natten on hoppet blir större,
jag vänder mig om med utsträckta händer för att omsluta dig…


Men jag ser bara skuggan av mig själv,
var är du… var är du?


Tillslut har jag vant mig vid min egen skugga,
och den älskas som allra mest…


Där jag går är hon och det hon gör, gör jag,
jag har tänkt ”vilket par du och jag”…


Din röst sussas i mitt öra och jag fångar dig med blicken,
tar tag och rycker dig till mig…


Där blir min undran om vi skall bli ett,
varandras skugga och därav följas vid under livets tid…


Du och jag hand i hand i vått och torrt, i medgång och motgång,
i regn och solsken, och alltid regnbågen som dröm och mål…


Och innan natten gryr ska jag omsluta dig på alla sidor precis som min dröm tog din början...


Hand i hand under livets gång …


Kommentarer
Postat av: Helen

Riktigt fint skrivet Charbel! Vill se mer av detta!

2011-11-14 @ 00:50:01
Postat av: Linda Cakar

Otroligt vackert! Kärlek är en känsla som präglas av en stark ömhet och tillgivenhet.Att beskriva kärlek är nästan omöjligt. Känslan och upplevelsen skiftar från person till person.:)

2011-11-14 @ 01:34:53
Postat av: Solin

Jättefint skrivet, Charbel!! :)

2011-11-14 @ 12:26:04
URL: http://nattstad.se/azzos
Postat av: Solin

Nej, tror inte vi känner varandra men vi är med i samma grupp på fb "Du som har ett kors runt halsen, se till att ge Gud chansen" :)

2011-11-14 @ 22:27:57
URL: http://nattstad.se/azzos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0