Leva livet, hur görs det?

Leva livet är lätt att göra, leva livet kan vi nog alla göra.

Leva livet när allt går som på räls, leva livet när det inte gnälls!

 

Men vad händer när rälset svänger kraftigt och livet är ur spår?

Vad händer när det gnälls för allt som gjorts och man känner blodsår?

 

Leva livet är som en dans, man måste ge det en chans för att känna på romans.

Leva livet är som ett konststycke, ibland blir det bakslag men ibland är ett gott samtycke.

 

Men vad händer när dansen tagit slut och chansen ledde till den trasiga romansen?

Vad händer när ett konststycke endast blir till obehag och ingen alls har ditt samtycke?

 

Leva livet görs på många olika sätt, men alla gör det inte rätt för man kör ett falskt sätt i mörkret.

Leva livet går att göra i ljuset och självklart ser vissa det som dårhuset.

 

Men vad händer när mörkret har lagt sig i näthinnan på människan?

Vad händer med dårhuset om ljuset är ruset?

 

…. Jag ska leva livet, det både medvetet och omedvetet.

Jag kan tänka på varje steg jag tar i livet och allt som görs, men det låter inte trovärdigt att jag gör!

 

Livet levs utifrån de handlingar jag gör, och de handlingar jag gör har en yttre och en inre påverkan.

 

1. Hur min miljö runt om kring mig ser ut

2. Hur jag mår

 

Hur jag mår är det som påverkar mitt handlande mest, och om jag nu vet det borde jag inte då ta reda på hur jag mår?

 

För mår jag allt för dåligt så blir det dåliga vanor och ett dåligt handlande tillslut,

mår jag bra blir mina vanor bra och mitt handlande bättre.

 

Så frågan är hur jag mår? Hur mår du? Hur mår du egentligen??

Våga ställ den frågan!


Kommentarer
Postat av: Jeanette Thorell

Vilka fina texter du skriver. Du har en mycket poetisk och djup sida. Upplyftande! Tack för att du kört hem mig säkert två nätter i rad.

MVH

Jeanette

2011-01-16 @ 11:29:06
URL: http://jeanettesbebis.blogg.se/
Postat av: Sandra

hej vännen!

Hoppas allt e bra med dig, jo jag ska gifta mig, bröllopet blir nästa månad. Hur går allt för dig då?

2011-01-22 @ 16:04:45
URL: http://sandrags.blogg.se/
Postat av: Diana

Fint skrivet!

2011-05-04 @ 23:35:53
Postat av: Nemrud

Fantastiskt på flera sätt, fortsätt så!

2011-05-04 @ 23:57:09
URL: http://nemrud.blogg.se/
Postat av: sandra

Tack så mkt vännen...



Alla väljer själva hur de ska leva livet och vilka steg de väljer att ta, varje grej man gör ska man tänka på konsekvenserna.

2011-05-05 @ 17:51:35
URL: http://sandrags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0