Ett samtal mellan två...

Jag vet inte vilken tanke som går runt igenom mitt huvud just nu...

Ännu en gång ställer jag mig frågan, vad tänker jag på men jag får inget svar!


Det är inte så att det är helt tomt på tankar utan jag har varken koll eller kontroll över vad som händer där inne.
Orsak – huvudvärk, av all skrik från människor runtomkring.


Känslan som kommer över mig är trötthet som gör mig till en desto svagare person gentemot min medmänniska.


Vill jag detta?
 -  Svaret är nej, och åter nej!!!

Men ändå blir det så, av all stress och all press från min omvärld.



apropå min omvärld, vad händer där egentligen.....

En kaosvärld som tror sig vara helt fullärd.

En trasig idyll som förvandlats och ondskan är fylld...


.....tanken tar stopp för att det inte ska ge mig en propp,
och det tack och lov...


Tankarna går och dem även slår,

Varför är det så svårt att förstå vad som händer när allt blir så hårt.


 Och i denna stund så känner jag mig exakt som en bilskrot.
Många delar inom mig är hela och bra, men ändå så är det något som felar och velar.


Detta samtal ägde rum mellan en man och en ung grabb,
 där syftet inte alls var att rota och snoka utan bara av att ställa enkla frågor så kan man få ut djupa svar.

När man väl får en överblick kring sina egna svar så blir det desto tydligare vad som egentligen händer i mitt inre.

. . . vad finns i dina tankar ???

 


Kommentarer
Postat av: Hanin

I förrigår så var vi på en ungdomskonferens där en predikant predikade om att allt börjar med en tanke och fortsätter med en känsla. När det gäller både positiva och negativa saker. Som att t.ex djävulen ger dig tankar som du borde "bekämpa" innan det gror och växer till en känsla inom dig. Och känslor är jättesvårt att bli av med. Bekämpa tanken innan, tillåt sig inte att tänka så. Man ska helst tänka på vad man tänker innan det "fastnar". Men tankar från gud är ¨såna man ska ta emot och växer dem som känslor inom dig så växer du och mår bättre som människa och troende! :)



Kolla gärna min och mina två vänners nya blogg. Det är en kristen skolgrupps blogg som e "kopplad" till kristna skolgruppen i skolan som vi har startat! :)



God Bless!



www.eexit.blogg.se

Postat av: Hanin

I förrigår så var vi på en ungdomskonferens där en predikant predikade om att allt börjar med en tanke och fortsätter med en känsla. När det gäller både positiva och negativa saker. Som att t.ex djävulen ger dig tankar som du borde "bekämpa" innan det gror och växer till en känsla inom dig. Och känslor är jättesvårt att bli av med. Bekämpa tanken innan, tillåt sig inte att tänka så. Man ska helst tänka på vad man tänker innan det "fastnar". Men tankar från gud är ¨såna man ska ta emot och växer dem som känslor inom dig så växer du och mår bättre som människa och troende! :)



Kolla gärna min och mina två vänners nya blogg. Det är en kristen skolgrupps blogg som e "kopplad" till kristna skolgruppen i skolan som vi har startat! :)



God Bless!



www.eexit.blogg.se



2010-11-05 @ 14:52:13
URL: http://lifeofhanin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0