En helg med mini syrran

Charbél = totalt utsliten idag.
Orsak = massor men framför allt Sthlm.

Trots att det varit en hetsig helg så måste jag medge att det var länge sedan en helg var så givande.  Det är behövligt att ta ett break från sitt ”vanliga” liv där allt blir till en vana och ingenting uppskattas till fullo. Jag fick äran och förmånen att hjälpa Srour, Sosso, Saude med hennes flytt. Från ganska tråkiga men väldigt idylliska Sköndal till opersonliga  och stora Sthlm stad. Hon flytta in till självaste Skrapan, som om jag vet vad det är : ). Men jag måste säga att det var mäktigt där, från 20:e våningen kunde man se över hela sthlm. Första stället i Stockholm som jag gillade faktiskt.  Men jag har hinnit göra mer än att bara flytta massa kartonger, vi va nära att krocka, fråga inte varför! Bröllop, fika o mika o greja. Jacob ansiktet blev shopping freak, han gick in till alla skobutiker och tillslut hitta han ett skor för en hundring eller två :p.

Att gå runt på stan när någon ska köpa grejer är det värsta jag vet, speciellt med tjejer men Sosso hade det inte varit du så hade jag lämnat dig för länge sedan älskade syster.






Ibland träffar man människor som berör en totalt, i somras träffade jag en familj som träffade mitt hjärta totalt. Vissa människor har en Jesu doft som jag fick höra på en predikan igår, och dessa människor har verkligen denna doft. Blicken bara gör så att man smälter, och nej det är ingen babe jag talar om utan om en man vars namn är Jonny och hans fru heter Hanan där barnen heter Rimon, Randa, Rebecka och Johan. Tyvärr så har Johan lämnat denna sargade värld. Vi var hemma hos dem och beklagade sorgen, berättelsen om JOHAN bör alla få höra för det är så mäktigt att Gud kan göra under och tecken så påtagligt för oss. Han var en gosse som föddes i denna värld för att berika en familj och en hel släkt, det började i kaos när han förklarades död men oj oj oj vad han har givit folket runtom kring honom. Jag varken kände honom eller hann träffa honom men av att se på Johans far, mor och syskon så ser man att de har fått glädjas åt någonting utöver det vanliga. Men till dig som vill bli uppmuntrad på alla möjliga sätt bör träffa denna familj. En gåva från Gud i att beröra och uppmuntra folk. Denna familj fick jag äran och förmånen att träffa denna helg och det berikade mig massor. Ni finns i mina böner och tankar.

Johan Estaifo

Johan Estaifo


Kommentarer
Postat av: Viviyan

jätte jätte jätte jätte fint skrivet!

2010-03-01 @ 16:17:55
URL: http://abdiyo.blogg.se/
Postat av: Vivi

Vet charbel..

Älskar dom, min familj och hela min släkt!

2010-03-01 @ 16:48:40
Postat av: viv

NEe, ja e mer den typen som öppnar mitt hjärta o lättar på de då ja känner för de.. ja står Gud nära, genom att jag tar kontakt med vår Herre flera gånger per dag..

2010-03-01 @ 18:05:33
Postat av: sandra

aloho mhasele, ja har aldrig hört talas om den familjen, men att mista någon, speciellt ett barn e aldrig kul



härligt att du hade det bra här o att du trivdes i sthlm=)

2010-03-01 @ 23:48:47
URL: http://sandrags.blogg.se/
Postat av: Linda

Har aldrig träffat honom faktiskt, men mina föräldrar har känt honom sen han föddes:) så ja det ska nog bli kul att äntligen träffas!



Ja, jag är väldigt troende, läs i min blogg så får du höra vägen dit..



Ta hand om dig!

2010-03-01 @ 23:55:23
URL: http://laadyl.blogg.se/
Postat av: Jonny

Tack Charbel för de fina orden, d märks att du är en ödmjuk kille. Kom förbi oss fler gånger!

Gud välsigne dig

2010-03-02 @ 00:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0