Förstår du verkligen skriften?

Du kan aldrig riktigt förstå Skriften förrän du är villig att låta dig förvandlas av den!

Det är lätt att bruka Guds ord och jag personligen tror att vi alla bör tala om vår Herre och den levande Gud vi tror på.

Tyvärr så brukas inte bara Guds ord, utan den missbrukas också. Det är väldigt lätt att låta from när man läser upp någon vers från bibeln som är inövat som örat bara vill höra. Det är lätt att låta så perfekt framför människorna när man använder Guds namn i exakt rätt sammanhang. Man kanske säger till sig själv "yees där fick jag till det".

Jag talar nog till och om mig själv i dessa fall. Det är lätt att va en kristen förebild eller en människa som förespråkar det Kristna budskapet, men hur lätt är det att ta sig an sin egen roll mellan sig själv och Gud.

Det är oerhört lätt att läsa ett stycke ur bibeln och sedan skicka mass sms, men desto svårare att ta sig an det smset säger.

Jag kritiserar inte någon egentligen men jag e bara lite trött på att höra människor använda Jesus namn i det som behagar människan.

Det är i det fördolda han ser och han verkar, så det spelar ingen roll hur mycket vi visar allmänheten om vi inte sköter vår personliga relation med vår Fader. Och neeeeeeeeeeeeeeej allt är inte lätt här i livet, och allt blir inte som vi vill men det är då vi bör söka Jesus ännu mer för att få lite vishet i vad vi bör vilja.

Vad jag vill ha sagt med detta är att det inte är genom dina ord man tydligt ser om du verkligen är förvandlad av Gud och skriften utan det är genom ditt levnadssätt.

"Det är lätt att va bra över en dag, men vad händer med de resterande dagarna då”?
CG


Kommentarer
Postat av: Sandra

amen, man ska komma ihåg herren även de bra dagarna, de e väldigt lätt att be när man haft en dålig dag eller vill något, men så fort all går bra tar man det förgivet...



2010-02-26 @ 01:47:26
URL: http://sandrags.blogg.se/
Postat av: Linda

Må Gud ge dig ett långt och lyckligt liv, och bevara dig i hans hjärta, och beskydda dig från allt ont i världen, ty det finns en plats där han bevarar alla hans goda änglar.



Du skriver så undrbart fint att det berör djupt inne i hjärtat!

2010-02-28 @ 00:03:15
URL: http://laadyl.blogg.se/
Postat av: Viviyan

JAsså dåå vet man de :)

Tack så mycket för dina ord!

Vad menaru med "det är andra gången jag skriver denna kommentar"??

Din blogg är ju oxå bra!

Men uppdateringarna både förbättras, tänker ej ljuga..

De bara köra på och skriva de man tänker på och kanske lätta på hjärtat?



/ ha de bra! Viv

2010-03-01 @ 00:08:50
URL: http://abdiyo.blogg.se/
Postat av: vivi

Nej nej, aldrig flytta härifrån.. för bra ställe!

De kan oxå säkert va de!

Hon heter Liliyan, varför

2010-03-01 @ 13:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0