Tacksamhet föder tacksamhet

Tacksamhet föder tacksamhet och det leder till liv och utveckling.

Otacksamhet föder otacksamhet och det leder till död och regression (tillbakagång)

 

Det är studier bevisat att en människa med en tacksam inställning påverkar hela dennes liv. Lyckligare, friskare, mer energisk och mer Entusiastisk. Då är motsatsen att vara otacksam och frukten blir att man blir ofta sjuk, inte lika energisk och entusiasmen fattas i livet.

 

Tacksamma personer sover bättre, är mer generösa och mer hjälpsamma.

Otacksamma personer sover sämre, har inte samma vilja att vara generösa eller hjälpa för ingen ork finns.

 

En tacksam inställning till livet ger större kreativitet och större återhämtningsförmåga i kriser,

En otacksam inställning till livet ger mindre kreativitet och mindre återhämtningsförmåga i kriser.

 

Tacksamhet ger även starkare immunförsvar, högre stresstålighet och ett längre liv.

Otacksamhet ger även sämre immunförsvar, mindre stresstålighet och ett kortare liv.

 

 

I Bibeln så nämner Paulus själv att vi skall vara tacksamma. ”Tacka Gud under alla livets förhållanden”

Paulus säger inte att var tacksamma då allt är i fröjdens tid och när motgången kommer så skit i allt och börja klaga samt visa otacksamhet.

 

Konsten med tacksamheten är att lära sig vara nöjd med det man har.

En tacksam och lycklig person är i sig inte mer speciell än någon annan människa men den inställningen som den tacksamme har blir det speciella. Ett tankeflöde där positiv grundström levs ut även vid motstånd, ja det ger livskvalitet

Livet blir så mycket enklare att leva med ett tacksamt beteende för mig själv. Jag märker när jag känner mig i fas i mitt liv och att det går bra nu. Allt kanske inte går bra men jag väljer konsten att tänka positivt som leder till tacksamhet och detta smittar av sig.

 

Egentligen är det själviskt att inte leva i tacksamhet för man uppskattar inte allt Gud har givit mig och för det andra så är man självisk gentemot sina medmänniskor.

Människan du går förbi i skolan, på stan eller på arbetsplatsen ser tydligt vad du har för inställning.

Och att vara neutral, ja även det är ett val. Vi människor känner vibration av någon som är fylld med entusiasm,

det syns i mina ögon och i mitt ansiktsuttryck, det syns på mitt leende och mitt levnadssätt.

 

Återigen Tacksamhet föder tacksamhet…


Kommentarer
Postat av: Darine

Är allt som du lägger upp på din blogg skrivet av dig?

2011-12-29 @ 18:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0