Varför är jag som jag är?

Varför är jag som jag är?
Varför går hela mitt liv på att ställa frågor?

Ibland känns det som om jag lever för att ställa frågor.
När jag samtalar så blir det oftast i frågeställningar.

Jag har ofta undrat varför, och jag har inte fått något bra svar men en anledning finns. Tro mig!
Det jag har försökt påminna mig själv om är att jag är sådan,
och att jag ska acceptera och förstå mitt sätt att vara.

Vi är alla individer och alla har en egen personlighet,
vi är alla skapta som ett original men med olika tankar och funderingar.

Jag är som jag är,
inte mycket att göra åt tänker man för jag är skapad och ämnad att vara sådan.
Det är sant, men bara delvis.
Jag måste vara nöjd för den jag är!

Men jag måste ha i tanken att jag kan förändras till det bättre.

Att förvandlas helt och hållet är väldigt svårt för mig som människa att åstadkomma själv,
men att förändras successivt i positiv riktning är möjlig!

Lättare sagt än gjort tycker jag själv, för det krävs väldigt mycket utav mig.
Och vad som är viktigast att tänka på är att jag själv tar beslut om att jag vill förändras.

Som i mitt fall ställer jag fööööööööööör många frågor och det har jag som en brist att arbeta på så det inte ska bli störande och jobbigt för människor att konversera med mig.

Därför måste jag vara disciplinerad i att påminna mig själv om det hela tiden.
SÅ, så småningom och förhoppningsvis  har jag lärt mig att ta det lite lugnt och ge folk mer tid.
Lugnet och tiden i samtalet med människan ska då kanske kunna ge svar utan att någon fråga ställts...

Bara lite tankar som finns hos mig.

Vad jag vill skicka med mig till dig är; Vad är det just du behöver arbeta med dig själv?

 

i att påminna mig själv om


Kommentarer
Postat av: Sandie

Hej

Tack så mkt :)

Alltså.. Eftersom jag inte ser mig själv som troende.. Så känns det fel att be om saker för min egen skull, bara för att jag behöver.. Så därför har jag inte gjort om det direkt. Dock brukar jag be för att folk i min närhet ska ha det bra. Just den gången bad jag om ett tecken och jag fick tecknet jag bad om så blev totalt chockad :)

2009-11-10 @ 16:00:03
URL: http://trasbella.blogg.se/
Postat av: Sandie

Ah, jag förstår :) Jag är ändå lite skeptisk till vad som egentligen hände, om det var lite slump också kanske.. Men i vilket fall som helst var jag totalchockad :)

2009-11-10 @ 16:52:20
Postat av: Sandie

Ah, jag är en tvivlare, det är en del av min natur helt enkelt tyvärr. För mkt saker har hänt för att jag ska kunna känna att jag har ngn tilltro till just gud, däremot tror jag att det kanske finns ngt.. Men tack för att du ber för mig :)

2009-11-10 @ 17:10:06
URL: http://trasbella.blogg.se/
Postat av: Lexi

Hehe men du har ju fått till din blogg jättesnyggt ju=) Är du inte nöjd med den? =)

2009-11-10 @ 19:05:16
URL: http://alexxxi.blogg.se/
Postat av: Valencia

Ännu ett väldigt bra inlägg Charbel :), dina inlägg är grymt bra! Fortsätt skriv för ja vill läsa mer :)

2009-11-10 @ 21:07:37
Postat av: Sandra

Hehe i sådana fall är de väldigt fina texter, de berör.



Hehe vem jag är? bara en helt vanlig tjej, de e fy skäms på mig det är för att jag vill göra en vettig sak med min blogg, men som aldrig tagit mig tiden att göra det

2009-11-11 @ 01:10:41
URL: http://sandrags.blogg.se/
Postat av: CG

Hehe va gulliga ni är. Ibland så vet jag inte vad jag skriver men härligt att någon uppskattar dem:).

Jo min blogg e mycket finare än förut, en Jätte vänlig tjej hjälpte mig men din e väääääldigt fin.

2009-11-11 @ 01:30:28
URL: http://charbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0