Hur jag flyr den verkliga sanningen

Jag är där men ändå inte.

I kroppen närvarande men i tanken totalt frånvarande.

 

Öronen tar in allt som sägs men bara förgäves.

Ögonen ser allt som kommer i dess väg men även det totalt förgäves.

 

Tanken den flyr verkligheten, tanken den styr vardagen.

Verkligheten är för mig lite tuff att möta i dessa tider,

och därför är flykten min enda räddning.

 

Räddning från sanningen, för sanningen den svider,

sanningen är den som ger mig ångest och ser till att jag inte känner frid inom mig.

 

Ju mer jag flyr, desto längre bort från verkliga sanningen jag hamnar.

Ju längre tiden går och jag lever mitt liv på detta sätt,

Desto djupare blir gropen hamnat i.

 

Denna dystra tragedi mynnas i att jag inte vågar ta tag i verkligheten. . .

CG Flyr verkligheten


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra sida: http://www.fairity.se/pwn.php?ID=10

2009-11-16 @ 14:37:26
Postat av: Anonym

Ju mer du flyr desto svårare kommer det bli att möta verkligheten. Ryck upp dig och gör något åt sin besvärliga sanning innan du hamnar för djupt ner i gropen. Om någon, så är det du som kan klara det för du är stark och har stått emot mycket i ditt liv. Och du klarar detta med. Jag tror på dig =)

2009-11-17 @ 00:22:30
Postat av: Sandra

"Ju mer jag flyr, desto längre bort från verkliga sanningen jag hamnar.Ju längre tiden går och jag lever mitt liv på detta sätt,Desto djupare blir gropen hamnat i."



Älskar detta stycke, kan verkligen relatera till den o känna igen mig själv... Väldigt vackert skrivet du har verkligen talang...

2009-11-17 @ 00:53:13
URL: http://sandrags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0