Den perfekta känslan, finns den?

Vi söker och vi löper, vi tror och vi slår

I människan finns det ett behöv av sökande, och det kan vara från himmel och jord som vi tror på. När det vi funnit inte är spännande längre, löper vi efter något nytt som väcker vårat intresse och så fort det som intresserat oss går lite emot våra bekvämligheter slår vi bort det som vi precis funnit.


Vi förväntar och vi längtar. Vi förväntar oss att det kan bli så bra som möjligt eller som förr . Men vad man glömt i denna dimma är att inget blir som förr, varje sekund och varje stund är nya i sig. Varje situation och sammanhang går framåt med tiden och utvecklas. Ibland till det dåliga och ibland till det bra. Vi människor vi längtar till det som en gång i tiden tillfredställt oss, endast den känslan vill vi ha att göra med. Alla andra känslor är fel och vi stöter bort dem som om de vore helt värdelösa. Vad vi missat ännu en gång gått folk i denna labyrint fullt med nya och okända rum är att känslan är som tiden. Den finns där ett tag men sedan förändras den med tiden, som allt anat här i livet.


Jag känner mig överlycklig och glad över någonting som betyder någonting idag, men när morgondagen kommer så är inte samma känsla kvar. Jag kan aldrig få tillbaka exakt den känslan som var den dagen oavsett om jag blir glad över något annat. Ännu en gång, du kan aldrig upprepa en händelse exakt identiskt och exakt samma sak är det men känslan, du kan aldrig känna exakt samma sak, vare sig det är för en människa eller för en händelse. Utan vad som måste in i vår hjärna är att saker och ting förändras i vårt liv, speciellt i vårt känsloliv. När jag väl har denna vetenskap om denna känsloförändring så kan jag acceptera och tackla saker och ting på ett helt annat sätt.


Nu kanske du undrar hur Charbel vet detta, men troooooooo mig jag vet vad jag talar om. Jag har sökt en och samma känsla år in och år ut. Jag har kört över människor totalt, endast för att tillfredställa mina känslobehov men resultatet var att jag blev totalt besviken när detta inte uppfylldes och direkt sökte jag mig till något nytt. Idag har jag helt andra tankar för att jag vaknade upp för en tid sedan.


Se till att vakna upp du också käre barn och sluta sök efter det perfekta, för om det perfekta finns, vad är då meningen med att vi har både Gud och himmelriket framför oss?


CG


Kommentarer
Postat av: sandra

amen! men de värsta e att vi vill att allting ska bli som förr, men när de va förr ville vi inte ha det så, vi ville ha något annat, tror att det ligger i vårat blod att aldrig vara nöjda, att alltid vilja ha mer, eller något annat...

2010-03-05 @ 09:55:38
URL: http://sandrags.blogg.se/
Postat av: D

Dina sista ord! "....sluta sök efter det perfekta, för om det perfekta finns, vad är då meningen med att vi har både Gud och himmelriket framför oss?" Tack för dem! Fick en känsla precis när ja läste det, kan inte beskriva men det var verkligen precis vad jag behövde höra/läsa..

Kanske kan beskriva det med..God always answer prayers and sometimes he does it through people just like you..

2010-03-05 @ 23:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0