Vad ere som händer?


Det var länge sedan jag skrev om vad som händer i mitt liv. Jag har sedan tre veckor tillbaks börjar arbeta på en Kristen Högstadieskola som kamratstödjare/assistent. Ett trevligt och ganska enkelt arbete egentligen. Men eftersom många av mina syskonbarn, kusiner och kusinbarn går på skolan så blir det lite mer komplicerat. Samma respekt och vördnad finns inte i skolan som det finns när dem kommer hem till oss. Men det är väl sin orsak, och det gäller för mig att hitta denna orsak och bearbeta. Kan det vara att man av hänsyn till släkt och vänner som man är lugnare och trevligare i privatlivet än när i skolan som ung? Jag tror lite har att göra med att man känner sig mer bekväm på vissa platser och behöver då inte hävda sig på samma sätt. Men jag tror också att relation till den vuxne spelar stor roll. Ju äldre jag blir ju mer inser jag att respekt tar man inte, utan den förtjänar man och det igenom att umgås och vara på samma nivå som min medmänniska.


Förutom arbetet så tränar jag för fullt, först på mornarna kör jag på gym, NEEEEEJ jag satsar inte på beach 10, utan jag rehabliterar mitt knä som jag har problem med. Senare på kvällarna så spelar jag fotboll för min nya Klubb Syrianska KF. Sammanlagt tränar jag ca 8 pass i veckan. Jag ser fram emot serien när den börjar, och speciellt vissa matcher där folk som har räknat ut mig som fotbollsspelare ska bli nedtystadeJ.


Många möten också är det med Styrelsen gällande Syrianska, jag har blivit ordförande och det är kul och lärorikt men snacka om att jobba i en uppförsbacke men det är jag ju van vid så inga problem utan jag gillar läget konstigt nog.


En tanke som jag har idag. Snälla läsare, se till att göra det du brinner för, låt ingen få dig på fall i dina drömmar och visioner som du har. När du berättar det ditt hjärta slår för till någon annan människa så finns inte förståelsen i de flesta fallen för det är svårt för en annan individ att förstå vad du känner och vad du tänker exakt. Men du gör, därför måste du tro på dig själv, och självklart gäller detta endast i de bra och konstruktiva tingen! Jag brinner för en grej trots att i människors ögon så är det en skitgrej som inte ger någon föda för stunden, Men för mitt inre så ger den mer än bara föda! Den ger LIV!


Vad brinner du för och hur mycket tror du på det?

 

CG


Kommentarer
Postat av: Sandra

amen...



ja tror att de flesta är annorlunda i skolorna, kan bero på att de vill vara som alla andra, de vill vara som sina vänner. Ta det inget personligt bara...



Hade ja inte trott på det jag gört o hade ja inte brunnit för det, hade ja aldrig gjort det=)

2010-02-17 @ 00:41:30
URL: http://sandrags.blogg.se/
Postat av: D

Vet du min första tanke var att jag inte gör det och gör inte det misstag jag har gjort. Jag känner att det största misstaget i mitt liv är att jag valde fel framtid. Låter kanske inte så viktigt men för mig känns det lite hårt, jag ville läsa något som jag inte kom in på, brist på tålamod och press från alla att man ska börja plugga på en gång gjorde att jag valde en annan väg, civilekonom vilket inte är dumt i mångas öron men jag är inte förtjust i det. Jag har ett år kvar, fått deltidsjobb vilket är jättebra men jag tycker inte det är kul med ekonomin, känner en liten ångest över att det inte är jag, vad gör jag, jag som egentligen inte gillar siffror!? Och vet du inget kan göra det bättre när ja verkligen inte brinner för det ja gör, fastän det gått bra har jag hela tiden vetat att jag egentligen vill något annat. Jag tycker ju om att jobba med människor inte hur deras ekonomi ska se ut.. Många tänker säkert varför hoppade du inte bara av varför valde du ens det om du inte gillar det, bra frågor och mitt svar var nog bara det blir nog bra till slut… vilket är lite hemskt och hela alltet låter kanske löjligt men känslan är inte det.. Det handlar ju om att vara lycklig med det man gör och hur man är…

2010-02-23 @ 00:12:44
Postat av: Viviyan

Vi håller ju på och flyttar, de därför vi inte kunde komma! =/ Men vi åkte till de på kvällen sen..

Tack så mycket, asså de ju inte jobbigt.. bara att lägga in..

Nu på sistonde har jag blivit dålig när de kommer till bilder, för lat :D

2010-03-01 @ 13:03:20
URL: http://abdiyo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0