Kärlek i överflöd

Kärlek i överflöd

Den dagen jag planerades var det av lusten?

Den dagen jag föddes, va det av slumpen?

Den dagen jag lärde mig gå, hur gick de till?

Den dagen jag möttes av världen, vad hade hänt därtill?

Den dagen jag insåg saker och ting, varför tog det sån tid?

Den dagen jag lämnar livet, vem är det då som är mig bredvid?

 

Av lusten till medmänniskan jag planerades i förtid, genom kärlek och ömhet.

Av slumpen kan jag inte födas för då skulle hela jag förödas

Av de vacklande stegen jag tog, fick jag en stabilitet av nåd

Av livets gång när världen mötte mig hade jag levt i harmoni och utan skådespeleri.

Av tingen jag erfarit och slitet som varit har jag under tiden vuxit till din avbild.

Av de sista andetagen lät du ändå mig få känna på fredsdagen trots grundlagen.

 

Från din planering ända fram till din avsked så var du närvarande,

Genom hela livet mitt har du följt mig med samma röda tråd.

Som ett riktigt hjältedåd kan detta levnadssätt beskrivas,

Genom vått och torrt har du för min skull lidit medan jag har överskridit.

Allt detta för mig som ej förtjänar dig, hur mycket jag än vrider och vänder tar du mig i dina händer. För att få en liten inblick i vad som egentligen händer bör jag kolla in i kalendern för att bli påmind när klockan blev slagen och det var dags för påskdagen.

 

Vem är det jag beskrivit som givit mig all den kärlek, ja kärlek i överflöd?

Han sa ” Jag har kommit för att ge liv, ja liv i överflöd”.


CG 

 

 


Kommentarer
Postat av: Paul

det här är nog det bästa jag har läst som du har skrivit..

2009-11-24 @ 11:51:49
Postat av: Joy

Du är så duktig på att skriva! Sluta aldrig skriv :) sluta aldrig älska, / Joy

2009-11-26 @ 11:21:46
URL: http://minfristad.blogspot.com
Postat av: Joy

Du är verkligen duktig på att skriva! sluta aldrig med det, du har talang :)

2009-11-26 @ 11:27:29
URL: http://minfristad.blogspot.com
Postat av: Charbel

Tak Paul och Joy, jag fick ämnet av en klokhets människa och lät bara min fantasi flöda.

Joy, snart ere din tur att ge mig ett ämne :)

2009-11-26 @ 11:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0