Helgen som varit

Hej igen käre blogg!

Det känns som om det var evigheter sedan vi talades vid.

Jag ska försöka summera helgen som varit.

I fredags firade vi min pappa, han blev 65 år så han är pensionär nu.

Fråga inte om det blir någon skillnad för hans del förutom det ekonomiska eftersom det är svårt för en äldre man med utländsk härkomst att få chans till arbete i Sverige.

Det kan bero på flera faktorer. Men nu kan jag säga att han är pensionär när någon undrar vad han görJ

Detta firade vi heeeeeeeeela gänget: Foffo, Vivvi, Volda, Tone, Maggs (Hasano), Sosso(saude). Fahed, Jack, och daniel som är mina svågrar. Ligisterna va också bjudna: Jakob, Johannes, Jonathan, Simon Och sist med inte minst Randy ble. Förresten Jonathan är ble liten. De som saknades i skaran var Francy som är min Brors fru och deras förtjusande Dotter Victoria. Men oj hur kunde jag glömma Mor, självklart va hon också med och styrde och ställde med allt. Min älskade Mamma Victoria. Sedan hade vi även Mauricio, Leffe och Michelle hemma hos oss. De är ett film team som gör en dokumentär om mig men det kan vi ta i ett annat inlägg.

 

Lördagen började med att jag åkte bil till Hultsfred för att spela SM- Kval med Oskarshamns UBK. Det kändes underbart att få se sitt gamla gäng. En härlig känsla att få se någonting leva vidare som man själv skapat och all ära till Gud! Måste säga att de har utvecklats sedan jag slutade som tränare, förresten jag kanske aldrig har nämnt att jag har startat ett fotbollslag där jag varit tränare och allt vad man gör i ett lag. Jag får nog ta och skriva om det också i ett annat blogginlägg. Sedan åkte jag och Mike, min kusin till sthlm för att gå på en SAAF Fest, SAAF betyder Syrianska Arameiska Akademiska Föreningen tror jag. AAAA jag känner den som starta upp SAAF, en skön kille som jag älskar att driva med, Ach Bedros/Bedde Ach.

 

Söndagen började med en Gudtjänst i Centrum kyrkan någonstans i Stockholm. Det var en väldigt givande predikan, den handlade om girighet om jag minns rätt. Sedan var det en muslim som berättade om sitt liv, hur han blev kristen. Mycket berörande och mäktigt måste jag säga dig.

Sedan hängde jag kvar lite i kyrkan av en anledning, och anledningen är hemlig :p.

Det komiska av allt var att jag missade när Zlatan Ibrahimovic ännu en gång satte Sverige i fotbollskartan när han avgjorde El Clasico. Efter det drog jag Mike, Bedros och Hicham/Christos till Heron City, en skön fika och sedan väntade endast E4an hem till norrköping.

 

Summan av Helgen : Intensiv, härlig och givande helg.

 

Till dej som undrar så kommer Del två av Den glömda flickan om någon dag. Men du får jätte gärna be om ett ämne som jag kan skriva om. Lovar inte att skriva om det men ska göra mitt yttersta för även jag är begränsad med fantasi och kunskap J

Frid CG


Kommentarer
Postat av: Tanya

Chabbe du har blivit PRO-bloggare hahahah! Snabb som attan på att uppdatera, men efter en sådan helg så förstår jag att du var snabb. Kul att du va i sthlm o härjade, lillsyrran såg dig i syrianska festen tror jag hon sa. Verkar som du hade en roligt helg iaf=) jalla jag vill ha en fortsättning av stackars flickan nu.

Herrå=)

2009-11-30 @ 12:09:56
Postat av: Charbel

Jag håller inte med dej:p Är dålig på att uppdatera men mycket hände i helgen, jag gillar inte att skiva om vad som händer i mitt liv för stunden utan det får man läsa av de texter jag skriver typ:).

Fråga henne varför hon inte kom fram o hälsa!!!Vilken syster va det som såg mig? Jepp de va skoj att dansa o träffa folk man känner, varför kom inte du för då huve?

Del två kommer nog imorgon:)

2009-11-30 @ 12:37:09
Postat av: Sandra

haha klart jag ska sälja larm åt dig:P



hehe jag e syrian, vilket du oxå verkar vara!



Det brukar vara så när man inte tänker på vad man skriver utan man bara gör det, man får ner det man vill få sagt utan att man vet vad man vill säga, oj detta lät förvirrande hoppas du förstår vad jag menar.

2009-12-01 @ 01:52:24
URL: http://sandrags.blogg.se/
Postat av: Alen

Haha jag undrar varför du hängde kvar i kyrkan ett tag til :).



Puss på dig

2009-12-04 @ 00:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0